söndag 2 februari 2014

Workbench, at last!


So many thoughts, no time


I have just finished my small hobby room or Man-Cave. Still no progress on my Mars projekt since two months ago, but I did order two mono-zeppelins, from TOBSEN77 Miniaturen, today. 
At least I now got some space to do some work on my Martian figures for the upcoming small summer convention, but I still have to find all my figures, brushes and greenstuff, since me and my family moved to this great house. 
More to come.


Äntligen lite ordning och reda. Mitt arbetsrum börjar långsamt fyllas med mina rollspel och så småningom även figurer, penslar och greenstuff. Jag har ett skriande behov av att få sätta ingång med förberedelserna till Wexio Spelkonvent samt min rollspelskampanj, Mars 1889. Det har tagit allt för lång tid att måla om, skaffa skrivbord och sätta upp bokhyllor. Arbetsrummet är inte helt klart men tillräckligt färdigt för att användas.


I väntan på fler blogginlägg kan ni med fördel besöka Wexio Spelkonvents forum och där följa olika trådar gällande konventsplaneringen. Wexio Spelkonvent kommer gå av stapeln 4-6 juli i år.

Ett annat, mycket större konvent, är Gothcon i Göteborg som går av stapeln 18-20 april i år. Intressant där är bland annat att grundaren för Ensamma Vargen, Joe Dever, kommer att gästa GothCon. Detta i samband med den svenska lanseringen av Ensamma Vargen rollspelet.

2 kommentarer:

  1. Tycker du ska fortsätta skriva på svenska och fixa en "översättningsknapp". Blir lite förvirrande som det är nu.

    Man kan iofs bara skriva på engelska med :)

    SvaraRadera
  2. Bra med lite åsikter.
    Tänkte att jag skulle be om åsikter på bloggens nuvarande utseende. Glömde skriva det i inlägget ovan.
    Jag håller med om att det känns varken hackat eller malet med både engelska och svenska i bloggen.
    Översättningsknappen skall vi prova. Jag funderar på att behålla de små underrubrikerna på engelska.

    Spännande med lite utveckling av bloggen. =)

    SvaraRadera