söndag 1 juni 2014

Java on Mars

Thé vs Coffee

Not so British...

Jag har alltid varit väldigt fascinerad av Storbritanien, Victorianska tidsepoken och Kolonialism.
Dock har jag aldrig blivit någon större Tedrickare. Jag föredrar kaffebönor framför tebladen, dessutom är jag inte det minsta rödhårig och saknar fräknar. Jag förmodar att jag startar med kraftiga handikapp i den kommande teduellering, vilken kommer ske på årets Wexio Spelkonvent, 4-6 juli. Ni kan även följa planeringen kring övriga aktiviteter på deras forum. Det verkar som om Carina Cederblad kommer ansvara för någon form av Steampunkaktiviteter och förhoppningsvis även för Tebaren.

Jag har inte bara drucket kaffe utan även hunnit bygga lite till på mitt scenario, Mars 1889.

Capt. Turnbull and his men are protecting the construction workers...

Jag har även tagit några bilder för ni skall få en uppfattning om hur stor scenariot kommer bli.Jag har lagt ut ett måttband som markerar 1m. På bilderna nedan ser ner ungifär halva scenariot. Mycket kvar att göra men det går frammåt hela tiden.




14 kommentarer:

  1. Ja det går minsann framåt!! (Härtill är jag nödd och tvungen) :-)

    SvaraRadera
  2. Ritkigt fint! Vi väntar med spänning.

    SvaraRadera
  3. That looks very impressive indeed

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Clive. Hopefully the final result will be good.

      Radera
  4. Great looking fort but tea is a civilised person's drink and coffee is a barbarian's drink!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks, and Yes! You are probably right about tea vs coffee. But then again, I do descend from the vikings...so, coffee it is for me =)

      Radera
  5. Fina framsteg, det kommer bli mycket roligt att se fortet i verkligheten. And I both agree and disagree, there are moments for tea and moments for coffee. The trick is to tell one from the other ;-)

    SvaraRadera
  6. Ja, det skall bli kul att spela med fortet igen, på konvent.

    SvaraRadera
  7. Svar
    1. Tackar !
      Du får höra av dig nästa gång du åker söderut, så kan vi kanske ses. =)

      Radera